Általános szerződési feltételek
Érvényes: 2024. december 11-től visszavonásig
Korábbi ÁSZF-ek
2022. október 16-tól 2024. december 10-ig:
https://tobbminthobbi.hu/wp-content/uploads/2024/12/Aszf_20241010ig.pdf
2014. március 10-től 2022. október 15-ig:
https://tobbminthobbi.hu/wp-content/uploads/2022/11/ASZF_20221015ig.pdf)
Felhasználó a jelen honlap bármely oldalának olvasásával elfogadja és hozzájárul ahhoz, hogy Várőri Adrienn (továbbiakban: a honlap Üzemeltetője) szellemi termékét olvassa, és kizárólag saját személyes tájékozódás és információszerzés céljára fordítja. A honlap Üzemeltetője nem járul hozzá a honlapon közzétett tartalmak üzleti célú felhasználásához. Ahhoz sem járul hozzá, hogy bármilyen formában, átdolgozva használja fel bárki. A honlap látogatói egyúttal alávetik magukat a magyar szerzői jogi szabályozásnak, valamint annak a magyar bíróság illetékességének is, aki a honlap üzemeltetőinek székhelye szerint hatáskörrel rendelkezik.
A honlap Üzemeltetője mindig betartja az egyenlő bánásmódra vonatkozó jogi előírásokat, ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy pénzügyi, üzleti, konkurenciavédelmi okokból ne nyújtson szolgáltatást egyes érdeklődőknek, s erről az illetőt tájékoztatja, megrendelésére nem állít ki díjbekérőt, illetve a már befizetett pénzét visszautalja.
Üzemeltető adatai
Vállalkozás neve: Várőri Adrienn e.v.
Okmányirodai nyilvántartási szám: 42785905
Adószám: 67040845-1-27
Székhely: 8086 Felcsút Ibolya köz 8/a
E-mail cím: info kukac tobbminthobbi.hu
A szolgáltatás leírása
Az Üzemeltető külön online tanfolyamokon teszi elérhetővé a különböző tananyagokat a Felhasználóknak. A leckék tartalma a https://klub.tobbminthobbi.hu oldalon megtekinthető regisztráció és sikeres fizetés után.
A szerződéskötés, regisztráció folyamata
1. A kurzus kiválasztása
2. Regisztráció
3. Fizetés (Barion)
A fizetés után azonnal elérhető a megvásárolt kurzus.
Ismétlődő fizetés esetén az elő-vagy részletfizetés a csatlakozás napján (első fizetés dátuma) indul, melynek díja minden hónap ugyanezen napján levonásra kerül.
Az előfizetés határozatlan idejű, melynek díja havonta, félévente, vagy évente előzetesen levonásra kerül. A honlap üzemeltetője a havonta esedékes díjat előre, a Barion fizetési szolgáltatón keresztül vonja le a klubtag bankkártyájáról minden időszakban (hónapban, félévben, vagy évben) a csatlakozással azonos napon.
A klubtag bankszámlakivonatán a klub előfizetés díja a Barion Payment Zrt. által levont összegként fog szerepelni. Amennyiben sikertelen terhelés történik, 15 egymást követő napon kísérli meg a levonást újra a rendszer. Ezt követően az előfizetés megszüntetésre kerül. Ebben az esetben újra csatlakozni a csatlakozási lehetőség következő megnyílásakor tud.
A sikeres fizetést követően a klub tartalmát és szolgáltatásait a klubtag egy, a nevére automatikusan létrehozott felhasználói fiókkal (profillal) éri el a felhasználó neve (emailcím) és egy automatikusan generált és a klubtag részére megküldött jelszó segítségével a www.egeszsegmentorklub.hu oldalon bejelentkezve. A jelszó a profilon belül bármikor módosítható.
A Felhasználó jogai és kötelezettségei
1. A Felhasználó jogosult az általa megrendelt online kurzus személyes célú használatára, az Üzemeltető rendelkezésre állása mellett.
2. Felhasználó jogosult a szerződés tárgyát képező online kurzussal kapcsolatos technikai felvilágosítást kérni írásban a regisztrációkor megadott e-mail címről beérkező üzenet útján.
3. Felhasználó köteles az általa megrendelt szolgáltatások díjának megfizetésére az alábbiak szerint:
a) Barion - azonnali
b) Barion ismétlődő fizetés vagy részletfizetés esetén automatikus kártyaterheléssel.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A részeltfizetésnél, illetve automatikusan ismétlődő fizetésnél a Barion Payment Zrt. fog szerepelni a Felhasználó (vásárló) által kapott bankszámlakivonatokon, mint elfogadóhely. Az automatikus bankkártyaterhelés a Felhasználó beleegyezésével történik, melyet a megrendelő oldalon el kell fogadnia. A megrendelő oldal tartalmazza az ismétlések számát és összegét.
Jelen ÁSZF elfogadásával Felhasználó hozzájárul az alábbiakhoz.
A megrendeléssel tudomásul veszem, hogy a Várőri Adrienn E.V. (székhelye: 8086 Felcsút Ibolya köz 8/a) adatkezelő által a https://klub.tobbminthobbi.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek a Barion Payment Zrt. mint adatfeldolgozó részére.
Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi:
e-mail cím, kártyabirtokos neve, bankkártya száma, lejárat, fizetési számlát vezető szolgáltató neve, technikai adatok, pl. IP cím, valamint minden egyéb adat, melyet a vásárló a vásárláskor közvetlenül megad magáról.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a Barion Adatvédelmi tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/
A Felhasználó köteles a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges felhasználói név és jelszó biztonságos tárolására, megőrzésére. A Felhasználó a felhasználói nevét és jelszavát továbbadni, vagy azt harmadik személy részére hozzáférhetővé tenni nem jogosult. Amennyiben felhasználó e jogok gyakorlását másnak átengedi, vagy a szolgáltatás igénybevételét harmadik személynek továbbadja vagy átengedi, vagy hozzáférhetővé teszi, felelős minden olyan kárért, amely e nélkül nem következett volna be. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az Üzemeltető ebben az esetben jogosult – de nem köteles – a szerződés azonnali hatályú felmondására.
Felhasználó hozzájárul, hogy az Üzemeltető üzenetet küldjön a regisztráció során megadott e-mail címre az adott tananyaghoz kapcsolódó változásokról. Felhasználó jogosult az info kukac tobbminthobbi.hu e-mail címre küldött üzenettel az e pontban írt szolgáltatás megtiltani.
Természetes személy felhasználó tudomásul veszi és az ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul a regisztrációkor megadott személyes adatainak kezeléséhez.
Elállási/Felmondási jog
A Felhasználót (fogyasztót) megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek:
A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.” – 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §. alapján.
Felhasználó az elállásról való szándékát írásban az info kukac tobbminthobbi.hu email címre köteles elküldeni. A vásárló nevével, vásárlás dátumával és rendelés számának megadásával. Kizárólag ezen a módon lehetséges az elállási jog érvényesítése.
A megrendeléstől való elállásra Felhasználónak mindaddig lehetőség van, amíg a kurzus valamelyik anyagát meg nem nyitotta (a rendszeren belül látszik). Ezt követően a vásárlástól való elállást az Üzemltetőnek nem áll módjában elfogadni, onnantól kezdve a Felhasználónak csak a jelen Ászf-ben részletezett megelégedettségi garanciát van módja igénybe venni.
Bizonyos kurzusokra az Üzemeltető 90 napos 100%-os pénzvisszafizetési garanciát vállal. Ezt a kurzusok értékesítési oldalán, a leírásban tünteti fel.
Előfizetés és részletfizetés esetén a megelégedettségi garancia csak az előfizetés vagy részletfizetés megkezdésétől számított első 90 napig érvényes.
A Szolgáltató, illetve a Felhasználó jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a másik fél, a Szerződés rendelkezéseit súlyosan megszegi.
Az Üzemeltető, illetve a Felhasználó az azonnali hatályú felmondására vonatkozó nyilatkozatát a másik fél postai címére vagy e-mail címére köteles megküldeni.
Az előfizetéses tagságról érvényesen lemondani, illetve előfizetést felmondani az Üzemeltető kurzusoldalán lehet, ahol a kurzusra jelentlezés is történt: https://klub.tobbminthobbi.hu
A felhasználó az előfizetését a saját menüjében az Előfizetések menü alatt tudja lemondani. Itt az kérdéses előfizetésen az Előfizetés kezelése gombot kell megnyomnia, majd az Előfizetés lemondása gombot kell megnyomnia. Ekkor egy felugró ablakban kell megerősítenie a döntését.
A lemondással a felhasználónak a következő időszakra nem fog megújulni az előfizetése (lejár az előfizetése), azonban az aktuális időszakra még állhat fent díjfizetési kötelezettsége (ha korábban nem rendezte).
Egy 1 éves előfizetés vagy részletfizetés esetén még akkor is végig kell vinni az 1 évet, ha havi a számlázás. Ilyenkor a felhasználónak nincsen lehetősége pl. a 2. hónapnál abbahagyni az előfizetést (hiszen 1 évre szerződött). Azonban ha lemondja, az 1 év végén az előfizetése már nem fog megújulni. Ha havi időszakú az előfizetés, akkor csak az adott (és már kifizetett) hónap megy végig, utána nem keletkezik díjtartozás, az előfizetés nem újul meg.
A lemondás, illetve felmondás az előfizetést, részletfizetést illetőleg a tagságot a le-, felmondás időpontjával szünteti meg azzal, hogy a tárgyhó közben történő le-, felmondás esetén a Felhasználó nem jogosult az adott tárgyhóra már befizetett előfizetési, részletfizetési illetve tagsági díj visszatérítését igényelni. Kraftmentor előfizetés, részletfizetés, tagság le-, felmondása esetén Megrendelőt a következő havi díj fizetési kötelezettség már nem terheli.
A szerződés megszűnése, díjvisszatérítés
A Szerződés megszűnik:
- az Üzemeltető jogutód nélküli megszűnésével;
- nem természetes személy Felhasználó jogutód nélküli megszűnésével, de lehetőség van átváltani magánszemély profilra, így a képzések elérései megmaradnak
- természetesen személy esetén a Felhasználó halálával;
- felek közös megegyezésével
A Szerződés megszüntetésére irányuló nyilatkozatok kizárólag írásban érvényesek.
A Szolgáltató a vonatkozó Korm. rendelet alapján fennálló tájékoztatási kötelezettségének a szerződéskötést megelőzően a tobbminthobbi.hu vagy a klub.tobbminthobbi.hu oldalon (elektronikus úton történő szerződéskötés előtt) tett eleget.
Fizetési módok
Az alábbi módozatokat választhatja megrendelése során:
1. Barion utalás - azonnali
2. Barion ismétlődő fizetés, részletfizetés esetén automatikus kártyaterheléssel.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A részeltfizetésnél, illetve automatikusan ismétlődő fizetésnél a Barion Payment Zrt. fog szerepelni a vásárló által kapott bankszámlakivonatokon, mint elfogadóhely. Az automatikus bankkártyaterhelés a Felhasználó beleegyezésével történik, melyet a megrendelő oldalon el kell fogadnia. A megrendelő oldal tartalmazza az ismétlések számát és összegét.
Jelen ÁSZF elfogadásával Felhasználó hozzájárul az alábbiakhoz.
A megrendeléssel tudomásul veszem, hogy a Várőri Adrienn E.V. (székhelye: 8086 Felcsút Ibolya köz 8/a) adatkezelő által a https://klub.tobbminthobbi.hu/ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek a Barion Payment Zrt., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: e-mail cím, kártyabirtokos neve, bankkártya száma, lejárat, fizetési számlát vezető szolgáltató neve, technikai adatok, pl. IP cím, valamint minden egyéb adat, melyet a vásárló a vásárláskor közvetlenül megad magáról. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a Barion Adatvédelmi tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
MEGELÉGEDETTSÉGI GARANCIA
Ügyfeleink felé az Üzemeltető mély bizalommal fordul, ezért a törvény által előírt elállási jogon túl megelégedettségi garanciát is vállal bizonyos, de nem feltétlenül az összes online tananyagára. Üzemeltető fenntartja azonban a jogot arra, hogy aki egyszer valaminek visszakapta az árát megelégedettségi garancia címén, annak – és bármely családtagjának – visszautasítsa bármilyen további rendelését. Ilyen esetben, ha az Üzemeltető weboldala automatikus díjbekérőt vagy számlát állított ki, az törlésre ill. helyesbítésre kerül, esetlegesen befizetett pénzét az Üzemeltető a Felhasználónak visszautalja arra a bankszámlaszámra, ahonnan a befizetés beérkezett.
Üzemeltető a megelégedettségi garancia alá eső pénz visszafizetési kérelemnek a türelmi idő letelte után tesz eleget. A türelmi idő az írásbeli kérelem beérkezésétől számított minimum 30 naptári nap. A türelmi időszak alatt az igénylő számára nem elérhető a tanfolyami oldalon az a kurzus, amelynek árát visszakérte. Az igénylőnek joga van a türelmi időszak alatt visszalépnie a megelégedettségi garancia igénybe vételétől, de ez esetben az érintett kurzus(ok)ra a jövőben nem élhet többé a megelégedettségi garanciával.
A megelégedettségi garancia időtartama minden tananyagnál az aktuálisan meghirdetett időszak szerint, az adott kurzus értékesítési oldalának leírásában jelzett módon számolandó. A megelégedettségi garanciát minden esetben a számlán feltüntetett teljesítés dátumától számoljuk.
Az előfizetési, tagsági és részletfizetési program esetében a megelégedettségi garancia kezdőnapját az első részlet teljesítésének számlán feltüntetett dátumától számoljuk, tehát ebben az esetben megelégedettségi garanciát csak a programban való részvétel legelső 3 hónapjára vállalunk. Ezen nem változtat sem a fizetési mód, sem a bankkártya, sem a fizetési időszak módosítása.
KÖTBÉR A JOGELLENES HASZNÁLATÉRT
A honlapon található anyagok teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A honlapon található anyagokból tartalmat, képet vagy szöveget másolni csak és kizárólag a szerző, Várőri Adrienn írásos engedélyével lehet. Ellenkező esetben a hatályos jogszabályok alapján – az 1999. évi LXXV. törvény, valamint a 2012. évi C. törvény 385.§ – jogi eljárás megindítását kezdeményezzük, továbbá a jogosulatlan felhasználás napidíja is felszámolásra kerül. Ennek díja 80.000 HUF/nap/kép, mondat. Ezt kiszámlázzuk a jogtalan felhasználónak akkor, ha a honlapunkon megjelenített tartalmat azonos vagy hasonló formában megtaláljuk egy harmadik fél honlapján, a nyomtatott sajtóban, nyilvános előadáson, vagy bármilyen más formában.
A honlap felhasználója kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy amennyiben az általa bárhol nyilvánosságra hozott cikk, bejegyzés, poszt, komment, hang- vagy videófelvétel, nyilvános előadás tartalmazza a jogellenes módon átvett szövegünket, akkor azért 80.000 HUF/nap/kép, mondat kötbért fizet a honlap üzemeltetőinek. Jelen honlap szövegének átvételével a felhasználó kifejezetten hozzájárul és elfogadja ezt a kötbér megállapodást.
Amennyiben tudomásunkra jut a jogellenes használat ténye, úgy nem közvetlenül a jogsértőhöz, hanem a jogsértő költségére közjegyzőhöz fordulunk, hogy közokiratban tanúsítsa a jogellenes másolás tényét. A közokiratban hitelesített dátumtól kezdődően minden nap kiszámlázzuk a jogsértőnek a kötbért, és ezzel egy időben ügyvédhez fordulunk.
A Több mint hobbi összes blogbejegyzése, összes ingyenes tanulmánya és hírlevél sorozata, valamint fizetős termékének minden eleme szerzői jogi védelem alatt áll (1999. évi LXXVI. tv. alapján) és Várőri Adrienn jogtulajdonát képezi. Minden a honlapon található tartalom másolása, felhasználása, átdolgozása, sokszorosítása, nyilvánossá tétele, terjesztése, eltorzítása és megcsonkítása tilos ide értve, de nem kizárólag a bevételszerző tevékenységre való felhasználást is.
Az oktató anyagok teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Az oktató anyagból tartalmat, képet vagy szöveget másolni csak és kizárólag a szerző, Várőri Adrienn írásos engedélyével lehet. Ellenkező esetben a hatályos jogszabályok alapján – az 1999. évi LXXV. törvény, valamint a 2012. évi C. törvény 385.§ – jogi eljárás megindítását kezdeményezzük, továbbá a jogosulatlan felhasználás napidíja is felszámolásra kerül. Ennek díja 80.000 HUF/nap/kép, mondat. Ezt kiszámlázzuk a jogtalan felhasználónak akkor, ha a tananyagainkban megjelenített tartalmat azonos vagy hasonló formában megtaláljuk egy harmadik fél honlapján, a nyomtatott sajtóban, nyilvános előadáson, vagy bármilyen más formában.
NAIH szám: NAIH-77008/2014
Adószám: 67040845-1-27
Jelen ASZF részét képezi tőle elválaszthatatlanul a Több mint hobbi Adatkezelési Nyilatkozata, mely itt érhető el: https://tobbminthobbi.hu/adatvedelem
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely
információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos
jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi
elérhetőségen terjesztheti elő:
info kukac tobbminthobbi.hu
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás
érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni.
Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
1. a fogyasztó neve, lakcíme,
2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb
bizonyítékok jegyzéke,
4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali
kivizsgálása lehetséges,
5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az
ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem
rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.
A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás
keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi
CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát
elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is
fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség
(„meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető
kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének
megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel,
amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező
bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény
mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli
törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és
középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió
forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés
nyomatékosságát, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását
célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelenség esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul.
A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban
benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan
eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának
megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás
ügy rendezését
f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte,
közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti
kérelemelőterjesztésére nem került sor,
g. a testület döntésére irányuló indítványt,
h. a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó
bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu;
mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar
feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni
kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóik.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt
adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.